معامله با الگوهای چارتی پاکت آپشن PocketOption
نوشته شده توسط : روزبه افشاری

????الگوهای معاملاتی بروکر پاکت آپشن PocketOption✨

معامله کردن به قابلیت خواندن بازار معاملاتی مربوط می شود. پس از ثبت نام در بروکر پاکت آپشن یکی از با ارزش ترین راه های تفسیر شرایط فعلی بازار بررسی کندل استیک ها در چارت معاملاتی PocketOption است.

در حین معامله کردن، شما می‌توانید با الگوهای کندل استیک پاکت آپشن بسیاری مواجه شوید که می‌توانید از آنها به منظور مشخص کردن نقطه دقیق ورود و خروج از معامله بهره بگیرید و به سودآوری بپردازید.

در این مطلب راهنما به جذاب ترین الگوهای معاملاتی می‌پردازیم و اینکه چگونه می‌توانیم از آنها در پلتفرم بروکر پاکت آپشن استفاده کنیم و بیشترین سودآوری را داشته باشیم. شما باید مهارت بالایی در تشخیص الگوهای معاملاتی پیدا کنید و در زمان مناسب وارد معامله طبق آنها شوید.

برای افتتاح حساب در بروکر پاکت آپشن PocketOption اینجا را کلیک کنید.

????الگوهای پاکت آپشن PocketOption مشخصات
✨الگوهای ستاره شامگاهی الگوی سه کندلی تغییر جهت نزولی
????الگوهای ستاره صبحگاهی الگوی سه کندلی تغییر جهت صعودی
????الگوی Inside Bar الگوی دو کندلی تغییر جهت یا ادامه ترند
????الگوی پین بار PinBar الگوی سه کندلی نزولی یا صعودی

الگوی ستاره شامگاهی Evening Star پاکت آپشن

الگوی ستاره شامگاهی یک الگوی سه کندلی است که سیگنالی از تغییر جهت در بازار ارائه می‌کند و به طور رایجی برای معامله فارکس در سایت رسمی بروکر پاکت آپشن به کار گرفته می‌شود.

شناسایی صحیح تغییر جهت ‌ها در هنگام معامله در بازارهای مالی ضروری است زیرا این به انواع معامله ‌گران پاکت آپشن اجازه می‌دهد که در ابتدای یک تغییر جهت ترند احتمالی، وارد معامله شوند.

الگوی ستاره شامگاهی (The Evening Star Pattern) در واقع یک الگوی تغییر جهت نزولی است که در قله‌ یک ترند صعودی ایجاد می‌شود. این الگو خبر از آهسته شدن اندازه حرکت صعودی در بازار می‌دهد و سپس یک حرکت نزولی شرایط را برای یک ترند نزولی جدید در بازار پاکت آپشن مهیا می‌کند.

برای افتتاح حساب در بروکر پاکت آپشن PocketOption اینجا را کلیک کنید.

 

نحوه استفاده از الگوی ستاره شامگاهی پاکت آپشن

شناسایی ستاره شامگاهی در چارت ‌های فارکس پیچیده ‌تر از صرفا شناسایی سه کندل مربوط به آن است و شما باید پس از افتتاح حساب در بروکر پاکت آپشن به خوبی به این الگو مسلط باشید.

در واقع باید درک صحیحی از حرکت قیمتی قبل از شکل ‌گیری الگو داشته باشید و به طور کلی این موارد را دنبال کنید:

1 – وجود یک ترند صعودی پاکت آپشن در بازار: بازار باید حداکثر ها و حداقل ‌های بالاتر از خود نشان دهد.

2 – کندل صعودی بزرگ: کندل صعودی بزرگ نتیجه‌ فشار خرید زیاد در کابین پاکت آپشن است و ادامه ترند صعودی را نشان می‌دهد. در این نقطه معامله ‌گر تنها باید به دنبال معاملات خرید باشد چون مدرکی از یک تغییر جهت در بازار دیده نمی‌شود.

3 – کندل صعودی یا نزولی کوچک: کندل دوم یک کندل کوچک و در بعضی مواقع یک کندل دوجی است که اولین نشانه‌ از قدرت افتادن ترند صعودی است.

4 – کندل نزولی بزرگ: اولین نشانه‌ واقعی فشار فروش در پاکت آپشن در این کندل نمایان می‌شود. در بازارهای غیر فارکس این کندل از بسته شدن کندل قبلی به سمت پایین شکاف پیدا می‌کند و از ترند نزولی جدید خبر می‌دهد.

5 – حرکت قیمتی بعدی: پس از یک تغییر جهت موفق، معامله‌ گران حداکثر ها و حداقل ‌های پایین ‌تری را مشاهده می‌کنند اما همیشه باید مواظب باشند و از مدیریت ریسک پاکت آپشن بهره ببرند.

الگوی ستاره شامگاهی را در یک چارت قیمتی برای جفت ‌ارز EUR/GBP تصور کنید. زمانی که الگو کامل می‌شود، معامله ‌گران می‌توانند به دنبال ورود به بازار پاکت آپشن از زمان باز شدن کندل بعدی باشند.

برای افتتاح حساب در بروکر پاکت آپشن PocketOption اینجا را کلیک کنید.

معامله‌ گرانی که محافظه‌ کار تر هستند می‌توانند ورود خود را به تاخیر اندازه پس از حرکت نزولی بیشتر و قدرتمند تر شدن ترند نزولی، وارد معامله شوند. هدف کسب سود را می‌توانید در سطح قبلی حمایت یا سطح ثبات قیمتی قبلی اعمال کنید و توقف ضرر را بالاتر از سوئینگ بالای اخیر قرار دهید.

الگوی ستاره صبحگاهی Morning Star پاکت آپشن

کندل استیک ستاره صبحگاهی (Morning Star Candlestick) یک الگوی سه کندلی است که سیگنالی از یک تغییر جهت در بازار ارائه می‌کند و می‌تواند برای معامله در بازارهای مختلف در سایت رسمی بروکر PocketOption استفاده شود.

این الگوی سه کندلی، الگویی است که در انتهای ترندهای نزولی شکل می‌گیرد و سیگنال پاکت آپشن تغییر جهت صعودی از خود ارائه می‌کند. در واقع کندل استیک ستاره صبحگاهی قبل از یک حرکت صعودی بزرگ و آماده ‌سازی بازار برای یک ترند صعودی، خبر از آهسته شدن اندازه حرکت (Momentum) نزولی می‌دهد.

معامله‌ گران اغلب به دنبال نشانه‌ هایی از بلاتکلیفی در بازار هستند که در آن فشار فروش تقلیل پیدا کرده و بازار را در حالتی شبه ثابت قرار می‌دهد. اینجاست که با باز و بسته شدن بازار در یک سطح یکسان یا نزدیک به هم می‌توان شکل ‌گیری کندل ‌های پاکت آپشن دوجی را مشاهده کرد.

با ورود خریداران بیشتر به بازار، بلاتکلیفی در بازار راه را برای یک حرکت صعودی آماده می‌کند و ظاهر شدن یک کندل صعودی پس از دوجی، تاییدیه‌ای برای حرکت صعودی بازار است.

برای افتتاح حساب در بروکر پاکت آپشن PocketOption اینجا را کلیک کنید.

نحوه تشخیص الگوی ستاره صبحگاهی

تشخیص این الگو پیچیده‌ تر از صرفا شناسایی سه کندل مربوط به آن در چارت های موجود در سایت بروکر معتبر پاکت آپشن است. برای این کار باید درک صحیحی از حرکات قیمتی و محل ظاهر شدن الگو داشته باشید و این مراحل را طی کنید:

1 – ترند نزولی موجود در بازار: بازار باید از خود حداکثر های کمتر و حداقل‌ های کمتر نشان دهد.

2 – کندل نزولی بزرگ: کندل نزولی بزرگ نتیجه‌ فشار فروش بالا و ادامه‌ای از ترند نزولی فعلی است. در این شرایط معامله‌ گران باید تنها به دنبال معامله ‌های فروش در کابین معاملات پاکت آپشن باشند چون هنوز شواهد و مدرکی از تغییر جهت بازار وجود ندارد.

3 – کندل نزولی یا صعودی کوچک: دومین کندل یک کندل کوچک و برخی مواقع یک کندل دوجی است که اولین نشانه‌ از بین رفتن قدرت ترند نزولی پاکت آپشن را ارائه می‌کند. مهم نیست که کندل نزولی یا صعودی است. نکته‌ مهم در این مرحله این است که بازار در حالت بلاتکلیفی قرار گرفته است.

4 – کندل صعودی بزرگ: اولین نشانه‌ واقعی فشار خرید با ظاهر شدن این کندل مشخص می‌شود.

5 – حرکت قیمتی بعد از سه کندل: پس از یک تغییر جهت موفق، معامله ‌گران شاهد بالاتر رفتن حداکثر ها و حداقل ‌ها خواهند بود.

اما معامله ‌گران پاکت آپشن باید از ریسک اینکه حرکت ممکن است صرفا یک حرکت اصلاحی و عقب ‌نشینی بوده است آگاه باشند و از توقف ضرر در محل مناسب استفاده کنند.

الگوی Inside Bar بروکر پاکت آپشن PocketOption

الگوی معاملاتی Inside Bar به طور رایجی در بازارهای مالی دیده می‌شود. بهره ‌گیری از استراتژی پاکت آپشن Inside Bar در یک سیستم معاملاتی می‌تواند تکنیک تحلیل بازار معامله ‌گر را بهبود ببخشد.

در واقع Inside Bar یک الگوی کندل استیک محبوب در حیطه‌ تغییر جهت یا ادامه ترند در سایت رسمی کارگزاری پاکت آپشن است که تنها شامل دو کندل می‌شود. این الگو ارتباط مستقیمی با احساسات کوتاه مدت بازار دارد که به ورود به معامله قبل از حرکات بزرگ بازار، مربوط می‌شود.

الگوی Inside Bar یک بی ‌میلی برای صعود یا نزول از حداکثر یا حداقل قبلی نشان می‌دهد که به عنوان بلاتکلیفی در بازار برداشت می‌شود. گام‌ های زیر در زمان شناسایی الگوی Inside Bar در چارت ‌های پاکت آپشن به کار گرفته می‌شوند:

1 – با اندیکاتور های پاکت آپشن تکنیکال و بررسی حرکات قیمتی، یک ترند غالب فعلی در بازار شناسایی کنید.

2 – الگوی Inside Bar را در مکانی شناسایی کنید که به طور کامل توسط کندل قبلی آن از نظر حداکثر و حداقل پوشش داده شده باشد.

برای افتتاح حساب در بروکر پاکت آپشن PocketOption اینجا را کلیک کنید.

نحوه معامله با الگوی Inside Bar پاکت آپشن

برخی معامله ‌گران پس از افتتاح حساب در بروکر پاکت آپشن این الگو را یک الگوی ادامه‌ ترند تلقی می‌کنند با این حال به وجود آمدن یک نقطه شکست در جهت مخالف نیز ممکن است.

پس از ترند صعودی یا نزولی در بازار معامله پاکت آپشن به مدت قابل توجه، قبل از تغییر جهت یک مکث در حرکت قیمتی که به وسیله‌ Inside Bar نشان داده می‌شود، کاملا محتمل است.

بنابراین، از الگوی Inside Bar برای معامله کوتاه مدت (یا معاملات سوئینگ) در جهت مخالف ترند با هدف باز ماندن معامله برای کمتر از 10 کندل، بهره گرفته می‌شود.

با این حال یک راه دیگر وجود دارد و این به موردی مربوط می‌شود که الگوی کندل از آن خبر نمی‌دهد. زمانی که معامله ‌گران این الگو را می‌بینند، آن به عنوان عدم میل بازار برای صعود یا نزول قیمت در پاکت آپشن تفسیر می‌شود.

الگوی Inside Bar از این خبر نمی‌دهد که شرکت‌ کنندگان در بازار می‌خواهند قیمت را به سمت بالا یا پایین هدایت کنند بلکه اطلاع می‌دهد که بازار در حال صبر است تا حرکت بزرگ بعدی خود را ارائه کند.

برای افتتاح حساب در بروکر پاکت آپشن PocketOption اینجا را کلیک کنید.

الگوی پین بار Pinbar بروکر پاکت آپشن

این الگو پس از ورود به سایت پاکت آپشن بدون فیلتر شامل سه میله می‌شود: چشم چپ، بینی و چشم راست. چشم چپ باید میله‌ای صعودی برای الگوی پین بار نزولی یا یک میله نزولی برای الگوی پین بار صعودی باشد.

از طرف دیگر، قسمت بینی در چارت بروکر پاکت آپشن باید داخل میله چشم چپ باز و بسته شود اما حداکثر آن (یا حداقل آن در الگوی صعودی) باید بسیار بیشتر از حداکثر (یا حداقل) چشم چپ پیش برود.

قیمت بسته شدن و باز شدن بینی باید در یک چهارم انتهایی (یا یک چهارم بالایی در الگوی صعودی) میله قرار بگیرد. چشم راست جایی است که معامله در آن رخ می‌دهد.

یک شرایط اضافه دیگر برای الگوی چارتی پاکت آپشن مناسب وجود داشتن سطوح حمایت و مقاومت قدرتمند که در پشت چشم‌ ها یا نزدیک به بینی ایجاد شده است.

نحوه معامله با الگوی Pinbar پاکت آپشن

یک گزینه‌ ورود به معامله مهاجمانه، ورود به معامله در زمانی است که قیمت چشم راست به قبل از سطح بسته شدن چشم چپ در سایت بروکر پاکت آپشن عقب‌ نشینی می‌کند.

گزینه‌ ورود محافظه‌ کارانه نیز پایین‌تر (برای الگوی صعودی، بالاتر) از میله‌ بینی است. یک توقف ضرر پاکت آپشن محافظه‌ کارانه می‌تواند قبل از سطح حمایت و مقاومت تنظیم شود. یک رویکرد کمتر محافظه‌ کارانه تنظیم توقف ضرر قبل از میله بینی است.

یک دستور کسب سود محافظه‌ کارانه را نیز می‌توان دقیقا پس از حداقل چشم چپ (در الگوی صعودی حداکثر چشم چپ) تنظیم کرد. سطح کسب سود مهاجمانه‌ای را نیز می‌تواند نزدیک به سطح حمایت قدرتمند (مقاومت در الگوی صعودی) پیاده ‌سازی کنید.

برای افتتاح حساب در بروکر پاکت آپشن PocketOption اینجا را کلیک کنید.

سوالات متداول الگوهای معاملاتی بروکر پاکت آپشن

الگوهای معاملاتی پاکت آپشن چیست؟

یکی از با ارزش ترین راه های تفسیر شرایط فعلی بازار بررسی کندل استیک ها در چارت معاملاتی PocketOption است. در حین معامله کردن، شما می‌توانید با الگوهای کندل استیک بسیاری مواجه شوید که می‌توانید از آنها به منظور مشخص کردن نقطه دقیق ورود و خروج از معامله بهره بگیرید و به سودآوری بپردازید. برای اطلاعات بیشتر از طریق واتساپ و تلگرام با مشاوران ما ارتباط برقرار کنید.

الگوی ستاره شامگاهی پاکت آپشن چیست؟

الگوی ستاره شامگاهی یک الگوی سه کندلی است که سیگنالی از تغییر جهت در بازار ارائه می‌کند و به طور رایجی برای معامله فارکس پس از افتتاح حساب بروکر پاکت آپشن به کار گرفته می‌شود.

از الگوی Inside Bar پاکت آپشن چطور استفاده کنیم؟

پس از ترند صعودی یا نزولی در بازار معامله به مدت قابل توجه، قبل از تغییر جهت یک مکث در حرکت قیمتی که به وسیله‌ Inside Bar نشان داده می‌شود، کاملا محتمل است. بنابراین، از الگوی Inside Bar برای معامله کوتاه مدت در جهت مخالف ترند با هدف باز ماندن معامله برای کمتر از 10 کندل، بهره گرفته می‌شود.

الگوی ستاره صبحگاهی را در پاکت آپشن چطور استفاده کنیم؟

تشخیص این الگو پیچیده‌ تر از صرفا شناسایی سه کندل مربوط به آن در چارت های موجود در سایت بروکر پاکت آپشن است. برای این کار باید درک صحیحی از حرکات قیمتی و محل ظاهر شدن الگو داشته باشید و این مراحل را طی کنید:

برای افتتاح حساب در بروکر پاکت آپشن PocketOption اینجا را کلیک کنید.

الگوی پین بار در پاکت آپشن چیست؟

این الگو پس از ورود به سایت بروکر پاکت آپشن شامل سه میله می‌شود: چشم چپ، بینی و چشم راست. چشم چپ باید میله‌ای صعودی برای الگوی پین بار نزولی یا یک میله نزولی برای الگوی پین بار صعودی باشد. از طرف دیگر، قسمت بینی در چارت بروکر پاکت آپشن باید داخل میله چشم چپ باز و بسته شود اما حداکثر آن (یا حداقل آن در الگوی صعودی) باید بسیار بیشتر از حداکثر (یا حداقل) چشم چپ پیش برود.



ایمو، وایبر، واتس آپ و تلگرام :  00971527829474

تلگرام: https://t.me/Pfx_persian

واتس آپ: https://wa.me/971527829474

اینستاگرام Instagram:  https://www.instagram.com/pforex

آپارات Aparat:  https://www.aparat.com/pforex  

کانال تلگرام:  https://t.me/joinchat/AAAAADu797cSgJI7D5QAAg

فیس بوک Facebook: https://www.facebook.com/PFOREXFA

  یوتیوب Youtube  : https://m.youtube.com/PFOREX-FA

 ایمیل:  info@pforex.com

تیک تاک Tiktok:  https://www.tiktok.com/@pforex?

پینترست Pinteresthttps://www.pinterest.com/pforex/_created/

ردیت Reddithttps://www.reddit.com/user/pforex/

پیروز باشید 

فارکس حرفه ای





:: برچسب‌ها: الگوهای معاملاتی بروکر پاکت آپشن , چارت بروکر پاکت آپشن , آموزش بروکر PocketOption , فارسیPocketOption , انواع حساب بروکر پاکت آپشن ,
:: بازدید از این مطلب : 379
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 دی 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: